Rotterdam Ahoy
English
Zoeken
Built for experiences
Ahoy NieuwsAhoy bruist. Volg ons op de voet.

Europort 2015 zet toon voor succesvol leiderschap

05 november 2015


De 37e editie van de internationale vakbeurs Europort plaatst Rotterdam opnieuw in het middelpunt van de scheepvaartwereld. Gisteren werd op ludieke wijze het startschot gegeven voor een bedrijvige week in de maritieme wereld. Een week waarin de nadruk ligt op innovaties die van groot belang zijn voor de branche, met als doel de voorsprong op scheepvaartgebied verder te vergroten.


Verder kijken dan horizon

Aanstormende maritieme talenten Sophie ten Zeldem en Dominique Smit gaven het startschot met een ‘openingsselfie’, waarmee gelijk de toon gezet werd voor de vooruitstrevende sfeer van het beursprogramma van dit jaar. Onder muzikale inleiding van een percussieband kwamen diverse prominenten uit de scheepvaartwereld aan het woord. Zo deelden ‘Havenman van het Jaar’ en Directeur van Keppel Verolme Harold Linssen en Viceadmiraal Matthieu Borsboom, Directeur van de Defensie Materieel Organisatie (DMO) hun visie op de revolutionaire ontwikkelingen in de internationale scheepvaart. Ook Jan Valkier, CEO van de Anthony Veder Group gaf een heldere toelichting op zijn standpunt over leiderschap: "Een maritieme leider is iemand die vanaf het strand naar de zee kijkt en de horizon niet als einde ziet maar als een brug. Verder kijken dan de horizon. Innovatie is van levensbelang, niet slechts op technologisch gebied, maar op elk vlak”, aldus Valkier.

Brunel Team
Bijzonder was de aanwezigheid van gastspreker Bouwe Bekking, kapitein van het Brunel Team in de Volvo Ocean Race 2015. Bekking gaf een inspirerende samenvatting over de ervaringen die hij had met zijn team. “Samenwerking is een bepalende factor voor succesvol leiderschap. Je kunt het niet alleen. Succes valt of staat bij de kwaliteit van je team. Europort weerspiegelt deze teamgeest, waarbij alle elementen van de maritieme gemeenschap in één ruimte samenkomen om hun ontwikkelingen, kennis en ervaring te delen en zodoende de sector als geheel naar een hoger plan te tillen."

Ahoy trots
Jolanda Jansen, CEO Ahoy Rotterdam steekt haar trots over Europort niet onder stoelen of banken. “Europort geeft de rijke maritieme geschiedenis van Nederland weer en benadrukt de nationale affiniteit met innovatie. Daarnaast neemt de beurs in het maritieme strijdperk ook een bijzondere positie in als platform om bedrijven wereldwijd met elkaar te verbinden. Europort staat bekend om het brede aanbod van disciplines, van de baggersector tot complexe scheepsbouw en offshore. Wij zijn bijzonder blij een beurs als deze te mogen organiseren en te faciliteren."

Europort 2015 telt een recordaantal deelnemers. Op een oppervlakte van 45.000 vierkante meter zijn maar liefst 1100 bedrijven uit 45 landen vertegenwoordigd.

Meer weten over het programma van Europort 2015? Ga naar www.europort.nl

ONZE PARTNERS

  • AEG Facilities
  • AIPC Member
  • European Arenas Associaton
  • CLC Vecta
  • ICCA Member
  • MPI Member
  • NBTC Marketing
  • Rotterdam Partners
  • UFI Member