Rotterdam Ahoy
English
Zoeken
Built for experiences
Ahoy NieuwsAhoy bruist. Volg ons op de voet.

Zonder cash naar het ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy Rotterdam

13 februari 2015


Bezoekers van het 42e ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy Rotterdam kunnen deze week al hun aankopen 'contactloos' afrekenen. Ahoy wil op termijn naar een situatie toe waarin bezoekers van evenementen vooral hun betaalpas gebruiken bij aankopen. En bij voorkeur contactloos. Dat biedt betaalgemak en scheelt kostbare tijd op momenten dat bezoekers in grote getalen en in een korte periode tegelijk iets kopen.

Een contactloze betaling doet men eenvoudig door de contactloze betaalpas tegen de betaalterminal te houden. Voordeel is dat bij bedragen onder de 25 euro zelfs geen pincode ingetoetst hoeft te worden.

Toernooisponsor ABN AMRO heeft samen met terminalleverancier CCV alle extra verkooppunten bij Ahoy uitgerust met een betaalautomaat waar met de betaalpas contactloos kan worden betaald. Karin Kersten, Hoofd transaction Banking bij ABN AMRO:  "Het biedt betaalgemak en het gaat sneller. In vergelijking met cash betalingen is de tijdswinst zo'n 16 seconden per betaling en ten opzichte van een reguliere pinbetaling is de tijdswinst 7 seconden."

CFO Kitty van Dongen van Ahoy Rotterdam: "Deze manier van betalen is ontzettend handig bij grote evenementen. Op dit moment wordt deze betaalmethode al toegepast bij het inrijden van parkerende bezoekers en in alle horecalocaties. Dit levert een snellere doorstroming op en verkort de wachttijd voor bezoekers. Op basis van de pilot tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament kunnen we onze plannen voor een permanente contactloze betaalinfrastructuur verder gaan vormgeven."

Op dit moment zijn er in Nederland 8.1 miljoen betaalpassen waarmee contactloos kan worden betaald. Het aantal plaatsen waar begin januari 2015 contactloos betaald kan worden is 59.000. Het aantal contactloze betalingen groeide in 2014 sterk. In het vierde kwartaal verdubbelde het aantal contactloze betalingen met ABN AMRO passen ten opzichte van het kwartaal ervoor.
 

ONZE PARTNERS

  • AEG Facilities
  • AIPC Member
  • European Arenas Associaton
  • CLC Vecta
  • ICCA Member
  • MPI Member
  • NBTC Marketing
  • Rotterdam Partners
  • UFI Member

Wij gebruiken cookies om de effectiviteit van onze website te meten en deze te optimaliseren. Klik hier voor meer informatie over ons cookiebeleid.

ACCEPTEER